Saturday, April 7, 2018

Tutorial voor het aquarelleren met ecoline

Dit keer wil ik jullie een eenvoudige manier laten zien voor het inkleuren van een afbeelding van lijntjes, en wel met Ecoline waterverf.

Begin door de bloem van Impression Obsession ‘Wild Sweetheart Rose‘ te stempelen met een passende kleur distress inkt en dat in clear te heat embossen op canvas papier; het papier geeft het werk een geheel eigen sructuur.
Maak nu een voor een de bloemblaadjes nat met een penseel, en druppel daar ecoline kleur in met een penseeltje.
Laat het water het werk doen voor wat betreft het verspreiden van kleur.
Het groen doe je op dezelfde manier.
Gebruik verschillende tinten groene Ecoline om diepte te krijgen.



Om het rood meer diepte te geven heb ik met een gele kleurpotlood het rood een meer oranje tint gegeven.

Maskeer de afbeelding en stempel met een zwarte watervaste stempelinkt een script in de achtergrond.
Ik gebruikte Archival Jet Black; mijn favoriet onder de stempelinkten.
De gebruikte stempel is de Cover-a-Card Script van Impression Obsession, maar niet voorradig in de winkel.. wel te bestellen door Hobbycompleet De Duif.

Zo ziet het er nu uit.


Maak het papier nat met een penseel rond de afbeelding, en druppel er pastelblauwe ecoline in.. laat ook hier het water het werk doen. Spletter ook nog met dezelfde blauwe ecoline inkt in het achtergrondje.
EN. dit is het geworden..


4 comments:

  1. Een prachtige kaart met een heel mooie inkleur-techniek Ellie. Dank je wel voor de tutorial.
    Lieve groetjes Miranda

    ReplyDelete
  2. Wauw Ellie, dat is super prachtig gedaan ! Bedankt voor de uitleg ! Groetjes, Enny

    ReplyDelete
  3. Ellie, that flower is amazing, the colours is so pretty and the background script is perfect :)

    ReplyDelete
  4. Erg mooi en duidelijk omschreven, dit nodig uit om het ook eens te proberen, Dank je wel.

    ReplyDelete

Een berichtje achterlaten maakt me blij, dankjewel!

Leaving a comment makes me happy, thanks!