Thursday, January 23, 2014

Pan Pastel en perkamentpapier, en een collagestempel


 
Ik wilde eens uitproberen of Pan Pastel ook een mooi effect geeft op perkamentpapier. Nou, dat gaat dus helemaal prima, ik was blij verrast met het resultaat. Ik heb het perkament eerst door de Big shot gehaald met een embossingfolder. Om te voorkomen dat het perkamentpapier scheurt bij het embossen heb ik aan beide zijden printpapier erbij in gedaan. 
Gebruikte kleuren :
Panpastel Chromium Oxide Green 660.5 
 Panpastel Bright Yellow Green 680.5

****


Bij deze voorbeeld heb ik een grote collagestempel gebruikt. Ik vond het grote voldoening geven, te zien dat je zelfs op zo'n grote vlak, de mooiste kleurnuances krijgt. 
De tekst is gedaan na het fixeren van de Pan Pastel op de collagestempel. 
Gebruikte kleuren :
Panpastel Red Iron Oxide 380.5
Panpastel Bright Yellow Green 680.5, 
Panpastel Bright Yellow Green Tint 680.8
Panpastel Phthalo Green 620.5.
****
Alle gebruikte stempels zijn van Magenta. 


4 comments:

  1. Beautiful work with the pan pastels, Ellie. I especially like the one with the iron oxide color.

    ReplyDelete
  2. Wow - I love what you've done with the frame - such a beautiful way to make the flowers pop... Two gorgeous cards in your wonderful style, Ellie!
    Alison xx

    ReplyDelete
  3. Schitterende kaart, zowel van kleuren als van design!!

    Groetjes
    Maria

    ReplyDelete
  4. Wat een mooie kaart, en zulke mooie kleuren !
    groetjes, laurette

    ReplyDelete

Een berichtje achterlaten maakt me blij, dankjewel!

Leaving a comment makes me happy, thanks!